Alevi Forum|Alevi nedir|Alevi ünlüler|Alevi köyleri|Alevi türküleri
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Alevi Forum|Alevi nedir|Alevi ünlüler|Alevi köyleri|Alevi türküleri

Alevi Forum|Alevi nedir|Alevi ünlüler|Alevi köyleri|Alevi türküleri
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» Türkiye'nin Alevi Köyleri,alevi yerleşim yerleri
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından Baba_Mansur C.tesi Ağus. 21, 2021 10:15 pm

» Alevi Ünlüler | Alevi Sanatçılar
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından Baba_Mansur C.tesi Ağus. 21, 2021 10:11 pm

» Alevilerin Kökeni Avrupa
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından aleviprens C.tesi Mart 05, 2011 11:25 pm

» Deniz Feneri'nde son dakika açıklaması
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından Baba_Mansur Çarş. Eyl. 02, 2009 9:31 am

» Kola içenler dikkat!
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından aliyagmur C.tesi Mayıs 23, 2009 12:09 pm

» Asmaya kesmeye geliyorlarmış
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından aliyagmur C.tesi Mayıs 23, 2009 12:08 pm

» Facebook sayfasında ilginç görüntüler
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından aliyagmur C.tesi Mayıs 23, 2009 12:07 pm

» AKP'nin "Taksim'e cami" aşkı bitmiyor
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından aliyagmur C.tesi Mayıs 23, 2009 12:03 pm

» Logo Çalışmamız Alevi Gencligi
Neden Namaz Kılmıyoruz? Emptytarafından Baba_Mansur Cuma Mayıs 22, 2009 4:45 pm

Bizim Haber
Emek Haberleri
En iyi yollayıcılar
Baba_Mansur (63)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
BY_ShEYTaN (19)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
vurguni ozan (7)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
aliyagmur (5)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
mesutyagmur (3)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
gürsel01 (1)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
aleviyyun.com (1)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
alicantak (1)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
meryem (1)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
aleviprens (1)
Neden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_lcapNeden Namaz Kılmıyoruz? I_voting_barNeden Namaz Kılmıyoruz? I_vote_rcap 
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma

 

 Neden Namaz Kılmıyoruz?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Baba_Mansur
Site Kurucusu
Site Kurucusu
Baba_Mansur


Mesaj Sayısı : 63
Yaş : 31
Nerden : Turkey/Kayseri
Kayıt tarihi : 19/10/08

Neden Namaz Kılmıyoruz? Empty
MesajKonu: Neden Namaz Kılmıyoruz?   Neden Namaz Kılmıyoruz? EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 9:19 am

ALEVİLERİN bugün camiye gitmedikleri bir gerçektir. Bunun hem sosyal, hem tarihi, hem de felsefi nedenleri vardır.

1) Tarihi Sebep: Bilindiği gibi, Mekke'nin alınması üzerine korkudan Müslüman olan Ebu Süfyan ailesinden gelme Muaviye, Osman zamanında Suriye'yi avucuna almış, Hz. Ali zamanında isyan etmiş, kılıç zoruyla püskürtülmüştü.

Hz. Ali Harici İbni Mülcem tarafından şehit edilince, Muaviye zor yoluyla Hz. Hasan'dan halifeliği aldı. Halkubi o zamana kadar, halife, halkın onayı ile seçiliyordu.

Muaviye, Hz. Ali'ye düşmandı... Ona, Şam'daki camilerde kılınan namazlarda, özellikle cuma namazlarında lanet ettiriliyordu. Hz. Hasan, Muaviye'ye hilafeti bırakırken, bu kötü âdetin kaldırılmasını anlaşmaya koymuştu. Fakat Muaviye, diğer koşullara uymadığı gibi, buna da uymadı. İslam şehirlerindeki camilerde, Hz. Ali'ye ve evlatlarına hakaretler, aldı başını gitti. Peygamber soyuna yönelik bu saldırılar, samimi Müslümanları yaralıyor, onları camilerden soğutuyordu.

Kendilerine, Müslümanların Emiri (emirülmüminin) dedirten bu Emevi padişahları, İslamiyet'i aslında hiçe sayıyorlardı. Örneğin, Velit, cariyesini erkek kıyafetine sokuyor, camiye yolluyor, halka namaz kıldırtıyordu. Kafası kızıyor, Kuran'ı hedef tahtasına asıyor, saatlerce okçulara oklatıyor, paramparça ettiriyordu. Sonra da; ?Haydi bakalım Muhammet'in kitabı, ne yapacaksan yap bana...? diyerek meydan okuyordu. Bir başka Emevi halifesi, namaz kıldırırken, namazı bırakıp cemaate; ?Yeter mi? Yoksa biraz daha kıldırayım mı?? diye alaylı alaylı soruyordu. Emeviler, aslında namaza hiç önem vermiyorlardı. Ama, halkın namaz kılmasını örgütlüyorlardı.

Yalancı âlimler ortaya çıkartılıyor, bunlar, uydurdukları Hz. Ali'yi kötüleyen sözlere, peygamber sözüdür, diyor ve bu yolla da Ali ve soyuna hakaret ediyorlardı.

Emevi devleti zamanında başlayan bu politik tavır, değişik biçimlerde şimdilerde bile yaşıyor. Camilerde genellikle politika konuşuluyor. Veya politikaya hizmet edecek konular din görevlilerince gündeme getiriliyor; değişik siyasal, dinsel görüşler hakarete uğruyor. İmamlar, cami görevlileri gibi değil, parti görevlileri gibi çalışıyorlar. Böyle davranmayan görevliler de var, ama bunlar azınlıktadır. Sünni Müslümanların bu konuda doğrudan doğruya bir hataları yok. Onlar yüzyıllardır yürütülen kötüleme kampanyalarının sonucu, olumsuz bakış açısı kazandılar...

Bugün, bir Alevi'nin camiye gitmesi demek, her türlü hakarete göğüs germeyi göze alması demektir.

Bu konuda birinci derecede suçlu olanlar, camilerin katı politik merkezler haline sokulmasına göz yumanlardır. Devlet, camileri, yalnızca dinsel işlerin konuşulduğu, Sünni insanların namaz kıldığı ibadet evleri haline getirmelidir.

Bugün, yerden biter gibi her tarafın camiyle dolmasının sebebi, ibadethane yetersizliği değildir. Yeni açılan camiler, gerici-bölücü politik görüşlerin harmanlandığı, örgütlendiği, yayıldığı politik birimlerdir.

2) Sosyal Sebep: Camilerde, Alevilere yapılan saldırılar ve hakaretler, bu kesimlerin camilerden kopmalarına sebep olmuştur. Türklerin Müslüman oldukları dönemde, camilerden kopma olayı tamamlanmıştı.

Alevi kesimi, camilerden uzaklaşmış, ama ibadetini bırakmamış, Tanrıya karşı görevini yapmak için yeni ibadet biçimleri de yaratmıştır. Anadolu Alevileri, başlangıçtan beri ibadetlerini cem ayini ile yerine getirmiştir. (Bölümüne bak.)

Bu nedenle, Alevilerin camiye gitmemeleri, bazı bağnazların söyledikleri gibi, onların dinsiz olduğunu göstermez.

Geçmiş dönemde, Aleviliğin, alt tabakalar tarafından benimsenmiş olması; bu tabakalar arasında bir ortak ibadet biçimi yaratmayı zorunlu kıldı. Çünkü, bu kesimler; kendilerine karşı düşmanlık eden tabakalarla bir arada ibadet etmenin olanaksızlığını görüyorlardı. Camilerin katı politik merkez haline getirilerek alt tabakaların inançlarına karşı hakaretlerin ortaya çıkması, kopuşu gündeme getirdi. Çünkü, camiler, yönetici kesimlerin elindeydi. Camilerde, hutbeler, yönetici kesimin çıkarlarını koruyacak biçimde veriliyordu. Hatta, İslamiyet'in görüntüsü bile değiştirilmiş; Müslümanlık, yönetici kesimin çıkarlarının savunması olarak gösterilmeye başlanmıştı. Tabakalar arasındaki sosyal, siyasal, ekonomik çatışmalar bu amaçla kullanılıyordu. Yönetimin denetemindeki camiler; alt katmanlara karşı amansız siyasi, dini, sosyal saldırıların gündeme getirildiği merkezler halindeydi. Alevi tabakalar; böyle bir ortamda ibadet etmenin olanaksızlığını görmüştü... Alevi geleneğine göre, Cafer'üs Sadık döneminde Aleviler özel ibadet toplantılarını başlatmışlardır. İlk cemler, bu toplantılar olarak kabul edilebilir.

3) Ekonomik Sebep: Aleviler, yoksul kesimden insanlardır. Göçebelerden bile çok zengin olanlar; Sünniliğe geçmişlerdir. Alevi halk, yaşayabilmek için çok çalışmak zorunda kalmıştır. Günde beş kez işlerini keserek namaz kılmaları, onları verimsiz olmaya, aç kalmaya mahkûm ediyordu.

Kuran'da yalnızca ?Tanrı'ya kulluk ediniz? dendiği halde, bu, günde beş vakit namaza dönüştürülmüş ve İslamiyet de bununla sembolize edilmeye başlanmıştı. Çalışan kesimin yaşam biçimine uymayan günde beş vakit işi bırakma nedeniyle Alevi kitlesi, bu işlemin yerine geçecek yeni yollar yaratmıştır. Zaten geçmişte de namazın bir meşakkate, yüke dönüşmemesi için gerektiğinde namaz birleştirilerek kılınmıştır. Hz. Muhammet buna özen göstermiştir. Hz Ali'de namazın uzatılarak yeni Müslüman olan halkın soğutulmaması için Yemen'deki görevlilere emir yollamıştır.

Gerçek, Kendini Kabul Ettirir

Alevilerin camiye gitmemesi, geçmişte ve günümüzde onlar için büyük suçlama konusu oldu. Fakat, gerçek kendisini dayattı; yaşam, Sünnileri de camiden koparttı. Bugün, Sünni Müslümanlardan camiye gidenlerin oranı yüzde onu geçmez. Hayatı rahat olan, geçinmek için hiç zorlanmayan şehirli kesim de bugün camiye gitmiyor... Bu sıkı tapınma biçimi, sosyal ve ekonomik hayatın gerçeklerine uymadığı için, namaz yalnızca bazı yaşlıların uyduğu bir ibadet haline döndü. Çalışan kitlenin namaz kılmaya vakti ve gücü kalmadığı için, camiler bomboş. Fakat, camiye gitmiyor diye, Sünni kesim insanlarımızın da inancından, imanından kuşku duyulmaz.

4) Felsefi Sebep: Alevilerin namaz kılmamasının asıl nedeni ise Alevi felsefesinden kaynaklanır.

Alevi felsefesinde, ibadette içtenlik önemlidir. Bütün ibadetlerin amacı da, Tanrı'ya yönelik kulluğun, Tanrı katından geri insana yansımasıyla, insanın mükemmel olmasıdır. Eğer, insan, inancında samimi ise ibadetin değişik şekilleri ile kendini meşgul etmesi yanlış bile sayılabilir. Çünkü bu, bir oyalanmadır. Yüreğin, Tanrı ile buluşmasını engeleyen bir oyalanma...

Aleviler, ceza veya mükâfat duygularıyla yapılan ibadetin gerçek kulluk olmadığına inanırlar. Hacı Bektaş Veli'nin bu konudaki görüşü, her şeyin içtenlikle yapılması yönündedir. İbadette biçim değil, öz önemlidir.

Namazı temel alan, namaz kılmayı mutlaklaştıran anlayış ile Alevi anlayışı arasında derin felsefi ayrılık vardır. (Bu konudaki ayrıntı için Alevi Felsefesi bölümüne bak.)

5) Dinsel Sebep: Aleviler için dindar olmanın yolu namaz kılmaktan geçmez. Namaz reddedilmez ama, ibadet onunla sınırlandırılmaz. Ayrıca, Alevilerin namaza bakış açısı, Sünnilikteki uygulamadan farklıdır.

Aleviler, Kuran'da namazın bugünkü haliyle dile getirildiğini kabul etmezler. Kuran'da namaz kılınız biçiminde bir ifade de yoktur. Söz konusu olan ?salat?tır. Salat, namaz değil, Tanrı'yı içten anıp selamlamaktır. Eğer bugünkü anlamda eğilip doğrulma gibi bir namaz biçimi kesin şart olsaydı, bunun Tanrı tarafından biçiminin bildirilmesi gerekirdi.

Halbuki;

a) Kuran'da namazın biçimi yoktur... Nasıl kılınacağı tarif edilmemiştir.

b) Kuran'da, namazın beş vakit kılınacağına ilişkin bilgi de yoktur.

Namazın bir secde olduğu, Kâbe?de putlar önünde eğilmenin bu anlama geldiği de ayrı bir olgudur. İslam öncesinin Arapları da (Müşrikler) bu anlamda namaz kılmışlardır. Bu olgu, diğer bütün dinlerde de bulunmaktadır.

İslamiyette, namaz uzun geldiğinden, kısaltılmıştır; kimi zaman uzatılmıştır; sayısı, değiştirilmiştir. Bu uygulamalar bile, namazın Tanrı'nın kesin emri olmadığını göstermek bakımından yeterlidir. Eğer namaz Tanrı'nın kesin emri ve gelecek zamanlara da uzanmasını istediği bir emri olsaydı; namaz olgusunun böyle boşlukta bırakılmaması gerekirdi. Namazın biçimi konusunda, Sünni kesim arasında bile yer yer anlaşmazlıklar vardır. Namazı kesin Tanrı buyruğu sayanlar, bu konuyu Kuran'da ve İslam tarihinde derinlemesine araştırmayanlardır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://aleviunluler.forum.st
 
Neden Namaz Kılmıyoruz?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» NEDEN HZ. ALİ'Yİ SEÇTİK?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Alevi Forum|Alevi nedir|Alevi ünlüler|Alevi köyleri|Alevi türküleri  :: Alevilik Ve Hakkında-
Buraya geçin: